INDICACIÓNS PARA TRABALLAR AS HABILIDADES BÁSICAS
TRABALLO DA MOTRICIDADE FINA NA CASA
- Amasar ao facer un biscoito.
- Empregar un portaxeos ou algún obxecto similar e noces. Intentar meter, cunha pinzas ou coas mans, as noces en cada un dos buratos do portaxeos.

- Desenvolver paquetes.
- Realizar debuxos con pintura de dedos, empregando as propias mans como pincel.
- Romper papeis e enrrugalos.
- Debuxar siluetas no aire cos dedos.
TRABALLO DA MOTRICIDADE GROSA NA CASA
- Camiñar nas puntas dos pés.
- Camiñar cara un lugar dando pasos moi longos ou moi curtos.
- Xogar á pelota, lanzándoa e colléndoa pelota coas dúas mans.
- Pasar por debaixo das cadeiras que estean postas en fila.
- Andar agachado cara diante e atrás.
- Xogar a lanzar unha pelota nun aro ou nun espazo concreto da casa.
- Conducir globos mediante o sopro; empregalos tamén para facer pases con eles.
TRABALLO DA ATENCIÓN NA CASA
- Imitar modelos. Pódese, por exemplo, facer unha construción simple con pezas de xoguete e que el a imite.
- Realizar de puzzles ou atopar diferenzas.
- Elaborar de debuxos e colorealos.
- Realizar un debuxo nun papel e que el, mediante boliñas de plastilina, vaia enchéndoo enteiro.
- Colocar os cubertos no caixón correspondente despois de comer.
- Xogar ao “veo veo”.
TRABALLO DA MEMORIA NA CASA
- Xogo do “Memory” co que se fan parellas con imaxes boca abaixo (ANEXO 1)
- Atopar obxectos. Ensinarlle primeiro os obxectos que van ser escondidos e que vexa onde os escondiches. Despois, preguntarlle “Onde escondín a pelota?” e que a vaia buscar ao sitio.
- Aprender algunha canción.
- Asociar cartas da mesma cor, do mesmo pao ou que teñan o mesmo número.
- Falar diariamente do que fixestes onte, de que comistes, etc.
- Vestirse dunha forma concreta e falar con el da roupa; pasado un tempo, cambiar unha prenda e preguntarlle cal foi o cambio realizado.
TRABALLO DA AUTONOMÍA NA CASA
- Vestirse e espirse el só.
- Enxaboarse só na ducha.
- Recoller a roupa sucia e metela na lavadora.
- Limpar unha mesa ou unha cadeira cun pano.
- Axudar a poñer a mesa (poñendo, por exemplo, o seu prato).
- Axudar a colgar a roupa (poñendo as pinzas correctamente).
- Abrir os botes e pechalos.
- Dicir que sexa el o que dá un recado a outro membro da familia.
ACTIVIDADES PARA TRABALLAR ATENCIÓN, MOTRICIDADE FINA E MEMORIA EN CONXUNTO
- Plantar sementes nun vaso. (ANEXO 2)
- Facer plastilina caseira. (ANEXO 3)
- Realizar acuarelas caseiras (ANEXO 4)
- Realizar algunha receita con axuda.
- Recortar figuras diferentes e pegalas noutro papel no espazo correcto.
- Doblar calcetíns.
ANEXO 1 (Memory)
Estas cartas son un exemplo para o “Memory”. Imprímense e recórtanse unha por unha. Logo, boca abaixo, ten que atopar as parellas.
ANEXO 2 (plantar sementes)
- Enchoupar uns cantos algodóns en auga.
- Colocalos dentro dun vaso, presionando cara abaixo.
- Poñemos as sementes (poden ser pepas dalgunha froita, lentellas, garavanzos, fabas…).
- Tapamos as sementes con máis algodóns húmidos con auga.
- Poñemos as sementes nun lugar soleado (como nunha ventá).
- Día a día veremos como van crecendo, regándoo cando sexa preciso.
ANEXO 3 (plastilina caseira)
Precisaremos para isto:
- 1 taza de fariña de trigo.
- Media taza de sal fino.
- 1/3 de taza de agua quente.
- Dúas culleradas de aceite (de oliva ou xirasol).
- Colorante alimenticio.
- Mesturamos a fariña e o sal e removemos
- Botamos o colorante e o aceite na auga quente e engadímolo todo á mestura anterior, removendo.
- Deixamos arrefriar e amasamos coas mans ata conseguir unha textura axeitada.
ANEXO 4 (acuarelas caseiras)
Podemos facer as nosas propias acuarelas mesturando agua con outras cousas que temos na casa como té, café, limón, pimentón, colacao…
FONTES: www.pequefelicidad.com
www.laughingkidslearn.com
No hay comentarios:
Publicar un comentario